ד"ר לילי גלזנר
שורשי אהבתי וסקרנותי האקדמית נעוצים, ללא ספק, בשיעורי הגיאומטריה ב'יסודי' בהם העדפתי לקרוא ספרים מתחת לשולחן, על פני התעמקות ברזי המספרים והצורות. לימים, יד הגורל המשועשעת הפילה אותי שדודה, דווקא, לרגלי כתביו של אפלטון, מייסד האקדמיה שבשעריה (כך מספרים) הייתה תלויה הכתובת: "בל יכנס פנימה איש שאינו יודע גיאומטריה" ...
לימודיי התואר הראשון (לימודים קלאסיים ותורת הספרות, אונ' ת"א) פתחו בפניי צוהר לעולם המרתק של העת-העתיקה, לימודיי התואר השני (ספרות משווה, אונ' בר אילן) הביאו אותי אל סיפה של תקופה אניגמטית, מופלאה: ימי-הביניים באירופה הנוצרית. עבודת המאסטר שלי עסקה בחשיפת היסודות האפלטוניים והימי-ביניימים בסדרת נרניה לק.ס.לואיס.
עם תום לימודיי המאסטר, לימדתי שנה אחת בתיכון המתמחה בקליטת בני-נוער שנשרו ממערכת החינוך הרגילה. תקופה זו העצימה בי את ההכרה בבעיות החמורות של מערכת החינוך מחד-גיסא, ומאידך-גיסא את ההכרה בחשיבות העצומה של מדעי הרוח ובצורך הקיומי שלנו, כמדינה, להעמיד אקדמאים מצוינים שיזרימו משב רוח רענן ואיכותי לכל המערכות ובכלל זה למערכת החינוך. "לבל", ואני מצטטת כאן ציטוט חופשי מן הזיכרון, "יום אחד יהיה למדינת ישראל ראש-ממשלה שהספר היחיד שקרא הוא הארי פוטר" ...
לימודיי בתואר השלישי (ספרות משווה, בר אילן), הוקדשו להעמקת התמחותי בספרות ובפילוסופיה הנוצרית בימה"ב ולבחינת הקשרים בין ההגות הנוצרית וההגות היהודית בימה"ב המאוחרים.
בימים אלו אני חוקרת ומלמדת ספרות נוצרית בימה"ב וספרות ילדים.
מחקר
ספרות ילדים, ספרות נוצרית בימה"ב
פירסומים
מאמרים שראו אור / התקבלו לפרסום
Glasner, Lily. “The Jewish Pardes Metaphor as Reflected in the Magical Garden of a Christian Knight.” Interaction between Judaism and Christianity in History, Religion,
Art and Literature. Ed. Marcel Poorthuis, Joshua Schwartz, Joseph Turner.
Leiden & Boston: Brill, 2009. 219-235.
גלזנר, לילי. "כפל פניה של האהובה: דמות הגיבורה בארק ואניד." שירת הטרובדורים. תרגם וערך אריה סתיו. בני ברק: הקיבוץ המאוחד, 2010. 617- 637.
גלזנר, לילי. "על סוס, חמור ואישה, או: מסר חתרני במהתלה פורנוגרפית בדקמרון." פרוטוקולאז' 2012: מאטריה. עורכים דרור פימנטל, דנה אריאלי-הורוביץ, גל ונטורה, נעמי מאירי-דן. ירושלים: רסלינג, 2012. 226 – 252.
המאמר פורסם לראשונה בכתב העת המקוון של בצלאל, היסטוריה ותיאוריה: פרוטוקולים 22 (2011): אין עמ'.
http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1315639275/1315655846
Glasner, Lily. "Taking a Zebra to Vegas: Allegorical Reality in Percy Jackson & the Olympians." Collisions of Reality: Establishing Research on the Fantastic in Europe. Ed. Lars Schmeink and Astrid Böger. Berlin: De Gruyter, 2012. 155-174.
גלזנר, לילי. "התבוננות נוספת במושגי הילד והילדוּת לאור עדויותיהם האוטוביוגרפיות של אוגוסטינוס וגיבר מנוז'ן." עולם קטן: כתב-עת לחקר ספרות ילדים ונוער 5 (2014) 35 - 53.
Glasner, Lily. "But what does it all mean?": Religious Reality as a Political Call in the Chronicles of Narnia." Journal of the Fantastic in the Arts 25.1(2014) 54-77.
גלזנר, לילי. "מה מברכים על גלידה? אנציקלופדיה לילדים כאמצעי ליצירת שפה משותפת לחילוניים ולדתיים." החינוך וסביבו ל"ז (2015) 261 - 280.
Glasner, Lily. "Embracing Childish Perspective: Rutu Modan's A Royal Banquet With the Queen." Representing Multiculturalism in Comics and Graphic Novels. Ed. Carolene Ayaka and Ian Hague. New York: Routledge, 2015. 177-193.
גלזנר, לילי. "משחקי מיטות: טשטוש הגבולות בין השחקנים בדרמה המשפחתית", החינוך וסביבו ל"ז (2015) 303 - 308.
גלזנר, לילי. "תחיית הקול הילדי (המושתק) לאור יצירתם של נורית זרחי, רותו מודן ואתגר קרת." בין השורות: חקר ויצירה בספרות ילדים ונוער 1 (2016) 83 – 101.
גלזנר, לילי. "בעקבות ביצה ותחפושת: קריאה קווירית ביצירתו לילדים של דן פגיס." החינוך וסביבו ל"ח (2016) 317 - 322.
קוראות ומשחקות: משחק תפקידים דיגיטלי כפרקטיקה המעודדת קריאת ספרות יפה אצל סטודנטיות. בתוך י. יונדלר, נ. אבישר וד. וייס (עורכים). להצמיח לומדים לעתיד שכבר כאן: לקראת פדגוגיה היברידית שיתופית – הומניסטית. [התקבל לפרסום]
גלזנר, ל. (2022). היום האחד עשר. החינוך וסביבו: כתב עת למחקר, יצירה ואקטיביזם, מ"ד, 129 – 143.
Glasner, L. (2022). Pandora’s Split: Reading the Myth of Pandora in Cruel Beauty. In L. Maurice and T. Bibring (Eds.), Gender, Creation Myths and their Reception in Western Civilization: Prometheus, Pandora, Adam and Eve. (pp. 195-205) London: Bloomsbury.
גלזנר, ל. (2021). "כן, אבל מה זה אומר בכלל?": עיון בשפת הקומיקס הממוזרח של אסף חנוכה. בתוך: רינה בן-שחר וניצה בן-ארי (עורכות). העברית שפה חיה, כרך ט (עמ' 151 – 171). ת"א: מכון פורטר אונ' ת"א.
גלזנר, ל (2021). משברים פוליטיים ובחירת צד: המודל של סדרת נרניה. בין השורות: חקר ויצירה בספרות ילדים ונוער, 5, 27 – 43.
גלזנר, ל (2021). האחווה הנשית: בין קריאה פמיניסטית לקריאה קווירית ביצירתה של דינה דז'טלובסקי. ילדוּת: עיון ומחקר בתרבות ילדים, 4, 55 – 71.
גלזנר, ל. (2019). נשאר מאחור: פרשת ילדי תימן בקומיקס הממוזרח של ארז צדוק. בין השורות: חקר ויצירה בספרות ילדים ונוער, 4, 14 – 35.
גלזנר, ל. (2018). זיהויו של קורפוס ספרות ילדים ונוער ישראלית-מזרחית: ייצוגי התלמיד המזרחי כמקרה מבחן. בין השורות: חקר ויצירה בספרות ילדים ונוער, 3, 15 – 44.
גלזנר, ל. (2018). מתרגמים ומתורגמנים צעירים כדמויות בספרות הילדים והנוער העברית. בתוך: רינה בן-שחר וניצה בן-ארי (עורכות). העברית שפה חיה, כרך ח (עמ' 77 – 100). ת"א: מכון פורטר אונ' ת"א.
Glasner, L. (2017). Cupid and Psyche: A Love Story (?) in Comics and Children's Literature. In L. Maurice (Ed.), Rewriting the Ancient World: Greeks, Romans, Jews and Christian in Modern Popular Fiction (pp. 198-218). Leiden: Brill, 2017.
גלזנר, ל. (2017). אמן הקומיקס כפרשן מבצע: שני עיבודים ל"הסוחר מוונציה" לקהל צעיר. בין השורות: חקר ויצירה בספרות ילדים ונוער, 2, 15 - 32.
גלזנר, ל. (2017). מ"בתוליה הרצוחים" ועד "תעלולי אל האהבה": קריאה חדשה במיתוס מכונן ובעיבודיו בספרות הילדים הישראלית. ילדוּת: עיון ומחקר בתרבות ילדים, 2, 115 - 131.
גלזנר, ל. (2017). "היה הייתה ילדה קטנה...": מעשיות, מעשיות-מחודשות ומודל הגיבורה האקטיבית. בתוך ד. חרובי וט. קוש זוהר (עורכות), פורצות גדרות: חינוך ומגדר בשדות שיח מגוונים (עמ' 125 – 149). ת"א: גמא והקיבוץ המאוחד.
תאריך עדכון אחרון : 27/08/2023